Dobry tytuł, czyli I zasada dynamiki bloga

12 października 2018 Blogowanie

Aby blog firmowy cieszył się popularnością, trzeba poruszać na nim tematy, które zainteresują grupę docelową sprzedawanych przez daną firmę produktów czy usług. Zanim jednak odbiorca przeczyta treść, musi mieć chęć ją poznać. Tutaj znaczenie ma nie tylko samo pozycjonowanie, ale i tytuł tekstu. Jak zatem wybrać ten odpowiedni?

Podstawowym błędem, który popełnia sporo osób jest próba dokładnego odwzorowania w tytule tego, o czym dany artykuł jest. Oczywiście nie ma w tym przypadku co zmyślać, jak ma to miejsce w gazetach typu tabloid. Warto jednak zachować świeżość. Można posłużyć się tutaj przykładem. Poszukiwany jest tytuł dla nowego artykułu na blog odnoście ciekawych profili artystów, który związany są z rękodziełem na Instagramie. Zawsze można wprawdzie zdecydować się na klasyczne: "Comiesięczny przegląd....", ale lepszym rozwiązaniem może być "John Binegar na Instagramie". Dlaczego? Wprawdzie za każdym razem pokazany jest temat tekstu, ale w tym drugim przypadku tytuł jest dynamiczny i interesujący.

Dobry tytuł w kilku krótkich słowach oddaje główny temat artykułu, a jednocześnie budzi zainteresowanie ze strony odbiorcy. Dlatego warto nieco odejść od schematów i się nieco zabawić.  Pisząc np. tekst o cieniach do powiek nie sprawdzi się tytuł brzmiący jak nazwa znanego cienia. Lepiej zdecydować się na "Schroń się przed cieniem" czy "Miej oczy szeroko otwarte". Zresztą odwołanie się to powiedzeń i mądrości ludowych zawsze się sprawdza.

Kilka rad na dobry początek

Jest kilka głównych reguł, którymi warto się kierować podczas tworzenia tytułu.

1. Wykorzystanie liczb - to dobry sposób na to, aby pokazać odbiorcy co otrzyma, gdy przeczyta artykuł. Ludzie lubią otrzymywać informacje użyteczne, a tak im się kojarzą listy wszelkiego rodzaju.

2. Skorzystanie z wyszukiwarki - ludzie w sieci szukają instrukcji i poradników, czasem definicji. Warto więc stworzyć tytuł, który pasuje do zapytań z wyszukiwarki. Nie powinien być on dłuższy niż 70 znaków.

tytuły na bloga

Ciekawe pomysły na tytuły:

1. Listy - 10 pomysłów na,  4 informacje o, 6 rozwiązań na, 7 ciekawych przykładów,3 sposoby na, 3 powody dla których, 5 sekretów na temat, 12 pytań do, 15 trendów na rok, 3 rzeczy, które chcesz wiedzieć, 7 sposobów na rozwiązanie, 8 reguł dla osób początkujących itd.

2. Samouczki - Przewodnik po, szybki poradnik dla, zrób to sam, Jak zrobić w kilku krokach itd.

3. Pytania - Co trzeba zrobić, aby, Co wpływa na, Co trzeba wiedzieć przed... itd.

4. Porównania - VS, to czy to - co jest lepsze w tym przypadku? itd.

12 października 2018 Blogowanie

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt