Analityka a marketing internetowy

08 Luty 19 Reklama & Marketing

Reklama w sieci w dużej mierze bazuje na analityce internetowej. Co warto wobec tego wiedzieć na temat analityki w kontekście marketingu on-line?

Analityką internetową nazywa się procesy polegające na gromadzeniu danych na temat użytkowników sieci, a także przeprowadzanie szeregu różnych analiz, które pozwalają firmom na podejmowanie kluczowych i trafnych decyzji biznesowych przekładających się na poprawę zysku.

Na jakie pytania odpowiada analityka internetowa?

Dzięki prawidłowo prowadzonej analityce internetowej można uzyskać odpowiedzi na szereg kluczowych pytań. Niezależnie od tego, czy prowadzi się mały sklep internetowy, czy też poczytny serwis tematyczny lub blog, analityka to coś, na co zawsze warto zwracać uwagę.

  • Jakie czynności wykonują klienci przed zakupem?
  • Jak użytkownicy trafiają na daną stronę internetową?
  • Z jakich urządzeń korzystają klienci?
  • Jak zainwestować środki w kampanię marketingową?
  • Jak sprawić, że proces zamówienia będzie jeszcze łatwiejszy?
  • W jaki sposób nakłonić użytkowników do ponownego wejścia na stronę?

To tylko niektóre pytania, na które można uzyskać odpowiedzi wraz z analityką internetową. Na podstawie uzyskanych danych będzie można wobec tego sprawić, że dana strona zacznie osiągać jeszcze większe sukcesy.

Jak przeprowadzić analizy internetowe?

Zasadniczo, można realizować je samodzielnie, na przykład z wykorzystaniem popularnego narzędzia dostarczanego przez Google – Google Analytics. Jest to narzędzie do analizy statystyk stron WWW, które jest darmowe dla wybranych użytkowników. Oczywiście, dostępna jest także szeroka gama innych narzędzi analitycznych.

Niestety, sam dostęp do danych, nawet bardzo szczegółowych, to za mało, aby móc mówić o sukcesie. Właśnie dlatego warto zwrócić się do specjalistów – dobra agencja mediowa, wiedząca jak działa marketing internetowy, będzie mogła wówczas przeanalizować uzyskane dane i wskazać, jakie kroki należy podjąć w celu poprawy funkcjonowania danej strony. Co więcej, agencja mediowa może również zająć się wdrożeniem zaleceń, dlatego obsługa jest kompleksowa.

Artykuł sponsorowany

08 Luty 19 Reklama & Marketing

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt