Dobre oświetlenie estradowe kluczem do pozytywnego odbioru widowiska

31 października 2019 Reklama & Marketing

W każdym polskim mieście, szczególnie w większych aglomeracjach, odbywa się niezliczona ilość imprez masowych. Wydarzeniom takim jak widowiska sztuk wizualnych, multimedialnych czy koncerty muzyczne, zawsze towarzyszy oświetlenie estradowe. Czasem jednak bywa tak, że świetnemu spektaklowi akompaniuje oświetlenie średniej lub niskiej jakości, a czasem wątpliwej wartości artystycznej widowiska odbywają się w połączeniu z rewelacyjnym oświetleniem estradowym. Odbiór występu przez publiczność zazwyczaj lepszy będzie w tym pierwszym przypadku. Dlaczego tak się dzieje?

Co sprawia, że dobre oświetlenie estradowe tak mocno wpływa na odbiór każdego show?

Dzieje się tak za sprawą ludzkiej percepcji, która zawsze na pierwszym miejscu ocenia to, co widzi. Słuchacz na koncercie słucha nie tylko uszami, ale także - a może nawet przede wszystkim - oczami. Jeśli widowisko jest wizualne, na przykład taneczne, wywołujące intensywne bodźce oświetlenie z dużym prawdopodobieństwem i tak bardziej poruszy odbiorcę. Wyobraźmy sobie inscenizację ze świetną choreografią, ale bez udziału świateł lub sławnego piosenkarza śpiewającego swój największy hit przy jednostajnym, żółtym świetle. Za każdym razem czegoś by nam brakowało, a w wielu przypadkach takie przedstawienie nawet nie wywołałoby w nas wzmożonych emocji.

Jeśli produkcja estradowa jest na najwyższym poziomie artystycznym, zawsze towarzyszy jej dobre oświetlenie. Producenci takich eventów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważną rolę na scenie ono odgrywa, dlatego jest dla nich równie ważne.

Zadania i funkcje oświetlenia estradowego

Poza wymienionymi powyżej następstwami zastosowania oświetlenia scenicznego, ma ono przede wszystkim szereg podstawowych zadań. Bez ich spełnienia żadne wydarzenie estradowe nie będzie udane.

Jednym z najważniejszych jest selektywna widoczność, czyli takie oświetlenie konkretnej postaci lub punktu na scenie, aby każdy widz mógł go wyraźnie zobaczyć. Podobnym efektem będzie celowe skupienie uwagi publiczności na konkretnym obiekcie za pomocą wiązki światła. Światłami budujemy także na scenie nastrój, z kolei filtry gobo umożliwią wyświetlanie scenerii lub nawet stworzenie świetlnej scenografii. Dobrze wyposażona firma z wyszkolonymi technikami oświetlenia może za pomocą barw uzyskać niesamowicie rozpiętą paletę nastrojów na scenie, a z umiejętnym wykorzystaniem filtrów gobo - niezwykle bogatą w detale scenografię.

Oświetlenie sceniczne to także efekty wizualne, stosowane najczęściej na koncertach. Przeważnie są używane na pokazach DJ-skich, koncertach rockowych i popowych, ale spotykamy je także w synergii z muzyką innych gatunków, takich jak jazz czy nawet muzyka klasyczna. Efekty są uzyskiwane za pomocą kolorowych świateł i laserów. Technika ta jest na tyle zaawansowana, że pozwala na niezwykle dokładne współgranie świateł z rytmem muzyki.

Warto inwestować w jakość

Oświetlenie estradowe to jeden z kluczowych elementów każdej produkcji scenicznej. Dobre oświetlenie zamaskuje niektóre niedoskonałości wykonawców, z kolei słabe może zepsuć najlepszy występ. Warto więc wcześniej zbadać rynek i zorientować się, jakie oświetlenie będzie najlepsze dla naszego wydarzenia, zanim podejmiemy ostateczną decyzję.

Artykuł sponsorowany

31 października 2019 Reklama & Marketing

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt