Ile kosztuje wdrożenie sklepu Magento

1 kwietnia 2019 Reklama & Marketing

Gdy zakładasz sklep, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników. Jak zbudować odpowiedni system wysyłkowy, jakich partnerów oraz kontraktorów wybrać, które dokładnie produkty sprzedawać? Lista jest bardzo długa. Tak czy inaczej, budżet jest ważnym czynnikiem podczas planowania. Ustalenie w miarę dokładnego przybliżonego kosztu nie jest proste, gdyż w grę wchodzi wiele czynników. Ten artykuł ma w tym pomóc. Przedstawia, na jaki wydatek należy być gotowym podczas zakładania sklepu i czego można się spodziewać w zależności od ilości zainwestowanych pieniędzy.

Wdrożenie sklepu Magento – podstawowe koszty

Pierwszym czynnikiem, jaki będzie wpływał na cenę sklepu, jest cel, jaki stawia przed sobą Twoja firma. Zadecyduje on, jaką wersję Magento wybierzesz. Obecnie istnieją 3 podstawowe:

  • Magento Community Edition (CE) – jest to całkowicie opensourcowa wersja, jednak posiada ograniczone wsparcie. CE jest idealnym wyborem dla małych firm (czyli takich z obrotem poniżej 100 000 złotych rocznie), które chcą szybko założyć swój sklep.
  • Magento Enterprise Edition (EE) – więksi sprzedawcy powinni przyjrzeć się właśnie tej wersji. Roczny koszt licencji zaczyna się od 22 000 dolarów. Koszt rośnie wraz z większym rocznym obrotem sklepu. Niemniej jednak im wyższy sam próg rocznego obrotu, tym licencja stanowi jego mniejszy procent.
  • Magento Enterprise Cloud Edition (ECE) – w przypadku tej wersji sklep jest przechowywany w chmurze przy wykorzystaniu usługi Amazon Hosting Services. Daje to większe możliwości skalowania, dostosowywania sklepu oraz zapewnia większe bezpieczeństwo. Koszt licencji zaczyna się od 40 000 dolarów rocznie i także rośnie wraz z większym obrotem sklepu.

Wdrożenie sklepu Magento – przybliżony koszt w zależności od rozbudowania

magento-backend

Oczywiście po zakupie licencji niezbędne będzie zatrudnienie odpowiednich profesjonalistów. Konieczni do tego będą eksperci od UX, programiści, specjaliści od SEO oraz project managerowie. Wynajęcie agencji, która posiada w swoich szeregach takich ludzi, będzie kosztować od 10 000 do 100 000 złotych w zależności od Twoich potrzeb.

Podstawowy sklep, który posiada mniej niż 6 000 produktów oraz zbudowany jest na gotowym szablonie, będzie kosztował od 10 000 do 30 000 złotych. W tym przedziale cenowym otrzymasz podstawowe funkcje od Magento, najważniejsze pluginy oraz rozszerzenia, elementy wspierające SEO, wsparcie przy migracji danych itp.
W takiej sytuacji nie możesz jednak liczyć na bardzo unikalny wygląd sklepu, dostosowane funkcjonalności oraz większe ingerencje w działanie backendu.
Bardziej rozbudowany sklep będzie za to kosztował od 30 000 do 100 000 złotych. W tym zakresie cenowym możesz liczyć na profesjonalny wygląd sklepu, który wyróżni Cię na tle konkurencji. Dodatkowe rozszerzenia oraz specjalnie zaprojektowane rozwiązania pomogą Ci zrealizować swoje cele biznesowe. Oczywiście im więcej takich elementów, tym większy koszt.
Pamiętaj też, aby wybrać taką firmę, która posiada certyfikowanych developerów Magento. Wynika to z rozbudowanej natury samej platformy. Oczywiście koszt wynajęcia takiej agencji będzie znacznie większy, jednak będzie tego wart. W przypadku zatrudnienia niskiej jakości programistów będziesz musiał później niestety inwestować także w poprawki powstałych błędów.

Dodatkowe koszty

migracja-magento

W koszt wdrożenia sklepu w zależności od potrzeb należy dodać także:

  • Hosting, na którego cenę będzie miał wpływ typ wybranego przez Ciebie hostingu. Wynajęcie dedykowanych serwerów dla rozbudowanego sklepu może wynosić od 500 złotych miesięcznie. Z drugiej strony w przypadku Magento Commerce Cloud, który jest przechowywany w chmurze, koszt hostingu jest wliczony już w cenę licencji.
  • Dodatkowa instalacja, dostosowanie i modyfikacja szablonu oraz rozszerzeń.
  • Integracja systemów zarządzania asortymentem – jest to w szczególności ważne, jeżeli
  • Import danych w sytuacji, gdy przenosisz się z innej platformy.
  • Copywriting, a dokładniej rzecz biorąc wypełnienie sprzedażowymi treściami oferty sklepu, przygotowanie jego opisu, stworzenie wpisów na blogi, opisy produktów itp.

Podsumowanie

Magento jest na tyle elastyczną platformą, że sprawdzi się zarówno w przypadku prostych, jak i rozbudowanych sklepów. Podstawowe koszty stworzenia takiego sklepu zamkną się w granicy od 25 000 do 50 000 złotych. Oczywiście koszt może być mniejszy albo większy w zależności od takich czynników jak:

  • Wersja platformy
  • Wybór hostingu
  • Konfiguracja elementów sklepu
  • Szablon i rozszerzenia
  • Dobrze jest zatem ustalić swoje potrzeby oraz plany związane z tworzonym sklepem na Magento. Pomoże to ustalić jego ostateczny kształt oraz koszt wdrożenia Magento.

 

Artykuł partnera

1 kwietnia 2019 Reklama & Marketing

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt