Komunikacja w social media

10 października 2018 Reklama & Marketing

Co zrobić, gdy wkładamy całą siłę w rozwój nowego bloga, a to nie przynosi rezultatów? Komunikacja w mediach społecznościowych jest tak samo istotne, jak pisanie. Dlaczego warto inwestować w kanały social media? Oto odpowiedzi

Facebook - must have każdego blogera

"Bloger bez bloga przetrwa. Bez mocnego Facebooka jest nikim" - Tomasz Tomczyk. Tak na początku roku 2017 pisał Kominek/Jason Hunt. Prawdopodobnie miał racje. Posiadanie Facebooka jest dla autora niezbędne. Dzięki temu blog staje się wiarygodniejszy i pozwala zostać czytelnikom na bieżąco. Wrzucenie linku do notki na Facebooku natychmiastowo podnosi słupek wyświetleń bloga. Grunt to budowanie zasięgu: potrzebny jest ciekawy content oraz systematyka.

Jak dobrze prowadzić Facebooka?

Najważniejszy jest pomysł i regularność. Warto jest ustalić tygodniową liczbę oraz treść publikowanych postów. Pamiętać należy również o informowaniu czytelników o nowych wpisach. Przyciągnąć większą ilość czytelników można za pomocą komentowanie czy rozdawania lajków. Dzięki odpowiednio prowadzonemu Facebookowi czytelnicy będą Cię postrzegać jako kogoś dobrze obeznanego z nowymi technologiami. Warto pamiętać o promocji swojego fanpage'a, także tej płatnej. Opłacane posty są pozycjonowane wyżej w aktualnościach i docierają do większego grona odbiorców. Informacje odnośnie promocji znajdziesz w zakładce "Facebook for Business".

komunikacja social media

Jak nie prowadzić fanpage'a?

Wielu nowicjuszy popełnia błędy takie jak spamowanie, ignorują wiadomości oraz pytania od czytelników czy też wdają się w internetowe kłótnie. W przypadku otrzymywania nieprzychylnych czy prowokacyjnych komentarzy należy pamiętać o zachowaniu spokoju i prowadzić merytoryczną dyskusję. Dodatkowo nigdy nie usuwaj postów! Takie działanie rozwścieczy fanów. Nie można zapomnieć, że "diabeł tkwi w szczegółach". Gdy nawiążesz współpracę z daną marką i zaczynasz publikować wpisy na jej temat zawsze sprawdzaj, czy wszystko się zgadza! Takie wpadki popełniły m.in. blogerki Maffashion i Fashionelce.

Insta inspiracje

Instagram plasuje się na drugim miejscu najpopularniejszych narzędzi używanych przez blogerów.Komunikacja estetycznym zdjęciem przyciąga uwagę fanów, a także w dobry sposób pokazuje produkt. Instagram zezwala nam na opcje, których blog nie dostarcza. W przypadku umieszczania fotografii, Instagram staje się świetnym medium. Blog to głównie tekst, ale z elementami wizualnymi od razu jest ciekawszy. Instagram to także świetny sposób na lokowanie produktu! 

Jak prowadzić twittera? 

Twitter staje się coraz popularniejszy. Twitter umożliwia nam stały kontakt z wszystkimi ważnymi osobami, nie tylko z blogosfery. Daje możliwość obserwacji influencerów i zdobywania informacji jako pierwszy. Jako bloger możesz tam zamieszczać ciekawe linki, zdjęcia czy hasthagi, a także repostować na swój profil intrygujące cytaty. Twitter pomaga w budowaniu zasięgu Twojej sieci oraz zwiększa liczbę obserwatorów. Pamiętaj o oznaczeniu użytkowników, których wpisy share'ujesz! 

10 października 2018 Reklama & Marketing

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt