Najczęstsze błędy przy tworzeniu CV – Na co warto uważać?

21 stycznia 2019 Reklama & Marketing

Najczęstsze błędy przy tworzeniu CV – Na co warto uważać?

Tworząc CV samodzielnie zazwyczaj popełniamy wiele błędów, które negatywnie wpływają na nasz wizerunek w procesie rekrutacji. Ponieważ rekruter nas nie widzi, to CV stanowi naszą wizytówkę, która ma za zadanie zrobić dobre pierwsze wrażenie i pomóc nam w pokonaniu konkurencji na to samo stanowisko. Każdy z pracodawców otrzymuje zazwyczaj wiele CV – zbyt dużą ilość, aby wszystkich kandydatów zaprosić na rozmowy kwalifikacyjne. Dlatego też to CV ma decydujący wpływ na Twój dalszy proces rekrutacji i możliwość zaprezentowania swojej osoby potencjalnemu pracodawcy.

Zbyt długie CV

Pomimo tego, że wiele osób wie o zaleceniach, żeby CV mieściło się najlepiej na 1 stronie A4 i było dosyć czytelne… nie potrafi zrezygnować ze swojego doświadczenia zawodowego i potraktować go wybiórczo. Wiele osób obawia się również tzw. „dziur” w życiorysie zawodowym. Należy jednak pamiętać, aby ograniczyć się do maksymalnie 5 najbardziej aktualnych lub najważniejszych stanowisk, które będą istotne dla procesu rekrutacji. Jeśli pracujesz zawodowo już od wielu lat i masz za sobą bogate doświadczenie, pamiętaj, że raczej rekrutera nie interesuje, czy miałeś jakiś kilkumiesięczny staż ponad 10 lat temu, ponieważ od tego czasu zapewne wiele się zmieniło, a Ty z kolei możesz prawie nic nie pamiętać z tego stażu. Dlaczego więc miałbyś wpisywać go do swojego CV?

Wypisywanie samych stanowisk i miejsc pracy

Jeśli pracowałeś na znaczącym stanowisku i wypisujesz samą nazwę stanowiska, miejsce pracy i okres, w jakim zdobywałeś tam doświadczenie zawodowe, to skąd rekruter ma wiedzieć, jakie są Twoje kompetencje kompetencje na dane stanowisko? Sama nazwa stanowiska czy firma może nic mu o tym nie powiedzieć. Dlatego, żeby uniknąć tego błędu, dobrze jest pod opisem stanowiska i miejsca napisać kilka słów o tym, jaki był zakres Twoich kompetencji zawodowych. Kierowałeś znaczącym projektem kampanii reklamowej? Napisz, jakiej, iloma osobami zarządzałeś. Wprawdzie kiedyś pisało się to w listach motywacyjnych, jednak teraz zazwyczaj znaczenie ma jedyne CV. Dlatego też ważne jest ograniczenie nadmiaru informacji i wypisanie jedynie najważniejszych elementów.

H2: Nieczytelne CV

Wiele osób przygotowując CV nie tylko chce zmieścić jak największą liczbę informacji, przez którą powstaje nieczytelna, ciągła ściana tekstu małą czcionką, ale też sporządza CV w Wordzie zapominając o tym, że widoczny podział i układ sekcji na stronie ma znaczenie. Jednak przygotowanie takich elementów to często bardzo czasochłonne zajęcie, wymagające niekiedy dużej znajomości programu i umiejętności zastosowania jej w praktyce. Na szczęście istnieją łatwiejsze sposoby, aby temu zaradzić – warto skorzystać z gotowych szablonów w kreatorze CV (https://adconnect.pl/kreator-cv).

 

21 stycznia 2019 Reklama & Marketing

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt