Programy lojalnościowe – jaki mają wpływ na budowanie relacji z klientem?

08 Luty 19 Reklama & Marketing

Programy lojalnościowe to coraz skuteczniejsze narzędzie pozwalające na budowanie pozytywnych relacji z klientem. Spotkamy się z nimi niemal na każdym kroku: w sklepach spożywczych, odzieżowych a nawet na stacjach paliw. Do skorzystania z programu wystarczy szybka rejestracja i posiadanie specjalnej karty, choć nie zawsze. Na rynku pojawiły się programy lojalnościowe, korzystające z terminali płatniczych. Te nowości pokazują jak wielki potencjał mają tego typu systemy.

Korzystne dla klienta i firmy

Wdrożenie programu lojalnościowego przynosi zyski dla obydwu stron. Klient zyskuje dodatkowe profity w postaci nagród, czy przynależności do klubu, zaś przedsiębiorca ma szansę na zbudowanie zaufania wśród konsumenta. Oczywiście nie tylko. Dobrze zbudowane programy lojalnościowe to także możliwość wzrostu sprzedaży. Przykładowo obiecując cenną nagrodę za zebranie danej ilości punktów nakłaniamy klienta do wybrania naszego sklepu zamiast wybrania się do konkurencji. Należy przy tym pamiętać, żeby zadbać o odpowiednią ilość nagród i czuwać nad procesem ich przyznawania. W momencie gdy zapas bonusów wyczerpie się przed zakończeniem programu i pewne grono osób nie otrzyma prezentu, mimo posiadania wymaganej liczby punktów możemy mieć poważny problem wizerunkowy. Dlatego więc dokładnie wszystko zaplanujmy i przenalizujmy wszystkie możliwe scenariusze.

Jaki powinien być skuteczny system lojalnościowy?

Na pewno dopasowany do odbiorcy. Wybieramy zazwyczaj między dwoma opcjami: programie opartym na emocjach lub nagrodach rzeczowych. Znając swoją grupę docelową szybko dowiemy się, który z wymienionych typów pozwoli nam na zbudowanie większego zaangażowania klientów. Nie zapominajmy także o prostych zasadach. Konsument bez problemu powinien zrozumieć reguły rządzące danym systemem, jeśli będzie miał jakieś wątpliwości może zrezygnować z udziału w programie. Jedną z najważniejszych kwestii jest dobrze poprowadzona kampania promocyjna. Można zaplanować ją zarówno w mediach tradycyjnych jak i w Sieci. W siedzibie sklepu informować o programie mogą plakaty, w Internecie zaś nieoceniona będzie dobrze stargetowana reklama.

Materiał partnera zewnętrznego

08 Luty 19 Reklama & Marketing

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt