Pozycjonowanie lokalne to strategia sugerowana głównie dla małych i średnich firm, których zasięg jest ograniczony lokalnie np. jest to miasto w którym mają siedzibę. Jednak sprawdzi się ona także w przypadku firm, które prowadzą swój biznes na terenie kilku miast, ale tylko w przypadku gdy każde z miast ma swoją osobną siedzibę.
O co chodzi z wynikami lokalnymi?
Od pewnego czasu gdy mamy domyślne ustawienia wyszukiwarki Google są bardzo zależne od naszej lokalizacji gdy zadajemy pytanie. Google wtedy automatycznie sprawdza naszą lokalizację i sugeruje część wyników, które mogą być zmienne od miejsca naszego aktualnego pobytu. Wygląda to więc tak, że osoby z różnych miast np. Warszawa i Poznań po wpisaniu tej samej frazy otrzymają inne wyniki.
Lokalizacja Firmy
Posiadanie fizycznej lokalizacji to podstawowy wymóg pozycjonowania lokalnego. Jeśli więc chcemy mieć firmę w Warszawie to w tym mieście powinniśmy mieć miejsce w którym będziemy mogli regularnie przyjmować klientów.
Optymalizacja
Tak jak w tradycyjnym SEO jest ona fundamentem. Bez niej nie osiągniemy sukcesu. Najważniejsze jest by upewnić się, że nasza strona ma podstronę gdzie znajdują się nasze aktualne dane takie jak adres czy numer telefonu. Warto umieścić tam też adres email czy na przykład REGON. Można też dodać mapkę Google z znacznikiem.
Dodatkowo możemy takie dane dodać w stopce pozostałych podstron naszego serwisu. Ważne jest to by były one spójne. Jeśli zaś posiadamy kilka siedzib dla każdej powinniśmy stworzyć oddzielną podstronę z ich danymi kontaktowymi.
Warto też dbać o unikalną zawartość twojej witryny, zwłaszcza opisu twojego przedsiębiorstwa. Warto dodawać w różnych miejscach nazwę firmy, a nawet jej lokalizacje.
Media społecznościowe
To bardzo ważny element budowania lokalnego autorytetu. Należy pamiętać by nasze dane z mediów społecznościowych pokrywały się z tymi na naszej stronie. Tworząc takie profile powinniśmy zamieszczać jak najwięcej szczegółów, które mogą zainteresować naszych klientów.
Opinie i oceny
Zdobywanie naturalnych opinii to bardzo ważny punkt naszej strategii. Warto do tego celu wykorzystać takie portale jak PanoramaFirm czy Yelp. Duża ilość pozytywnych opinii zwiększy wiarygodność i zaufanie do naszej firmy. Ważne jest jednak by nie pozyskiwać opinii sztucznych, gdyż te można łatwo wykryć,a nie przyniosą żadnej korzyści. Warto też mieć kontakt z osobami, które wystawiły nam opinie zarówno negatywne jak i pozytywne i ustosunkowywać się do nich. To także zwiększy naszą wiarygodność.
Zostaw komentarz