Fakty i Mity o SEO i PPC

09 Październik 18 SEO

W świadomości wielu marketerów panują nieraz błędne przekonania dotyczące SEM, czyli działań SEO, pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych. Firma SEMSTORM zebrała najbardziej powszechne z nich wyjaśniając, na czym polegają nieścisłości.

Poniżej znajdują się najbardziej popularne mity o marketingu w wyszukiwarkach.

 

MIT: Pozycjonowanie to inaczej optymalizacja.

FAKT: Optymalizacja to tak naprawdę SEO (Search Engine Optimization). Opiera się ona o działania wewnątrz strony – treść, strukturę czy jej budowę. Natomiast pozycjonowanie dotyczy również działań wykraczających poza witrynę, jak np. pozyskiwanie linków.

 

MIT: SEO i pozycjonowanie to jednorazowa usługa.

FAKT: Te działania to długofalowy proces i ich efekty mogą być widoczne dopiero po dłuższym czasie. Odpowiednio prowadzone mają zazwyczaj bardzo wysoką skuteczność i dają trwałe rezultaty. Dodatkowo koszty z nimi związane są zazwyczaj niższe niż w przypadku innych form reklamy. Jedynym warunkiem jest odpowiedni dobór słów kluczowych i tworzenie wysokiej jakościowo treści dostosowanej do konkretnej grupy docelowej.

 

MIT: W marketingu w wyszukiwarkach chodzi tylko o słowa kluczowe.

FAKT: W SEO coraz bardziej chodzi o klienta i zwrot z inwestycji. Kończy się era działań, w których wartością nadrzędną są pierwsze pozycje na wybrane słowa kluczowe. Marketing w wyszukiwarkach zmierza w stronę rozpoznania potrzeb internautów i precyzyjnego dotarcia do nich.

Rzeczywiście jest tak, że klienci trafiają na Twoją stronę między innymi dzięki słowom kluczowym, dlatego ich odpowiedni dobór jest tak istotny, ale nie jest celem samym w sobie. Nie zapominaj o właściwej optymalizacji, choćby pod kątem odpowiednich opisów produktów czy usług. Im bardziej szczegółowe dane, oryginalne teksty (niekopiowane z innych serwisów), tym większa staje się wartość strony – zarówno dla algorytmów Google’a jak i dla użytkowników. Dodatkowo można również pomyśleć o prowadzeniu bloga, na którym znalazłyby się artykuły eksperckie czy o firmowym fanpage’u, który uzupełni działania SEO i PPC oraz zapewni dodatkowy kontakt z klientami.

 

MIT: Kampanie reklamowe to inaczej marketing w wyszukiwarkach.

FAKT: Bardzo często zdarza się, że te pojęcia są traktowane jako synonimy. Marketing w wyszukiwarkach to nie tylko kampanie AdWords. Równie ważna jest np. optymalizacja kodu strony i treści na niej zawartych, a także pozycjonowanie. Kampanie linków sponsorowanych i produktów w Google przynoszą szybkie efekty, ale wyłącznie podczas trwania kampanii. Aby zbudować naturalny zasięg należy zadbać o wiele innych aspektów jak np. rozpoznanie potrzeb klienta, odpowiedni dobór wartościowych słów kluczowych, i spójna, długoterminowa strategia.

 

MIT: Linki sponsorowane (PPC) podnoszą pozycję w wynikach organicznych.

FAKT: Linki sponsorowane nie mają żadnego wpływu na pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Natomiast prawdą jest, że wykorzystanie obu form promocji może przynieść stronie więcej ruchu.

 

MIT: Google uwzględnia dane z Analyticsa przy określaniu pozycji strony.

FAKT: Istnieje przeświadczenie, że Google analizuje dane z Analytics i wykorzystuje je do określania, na której pozycji powinna znajdować się strona w wynikach wyszukiwania. Jest to raczej mało prawdopodobne i nie powinniśmy sugerować się tym stwierdzeniem. Nie znaleźliśmy żadnych badań ani analizy przypadku, które potwierdzałyby słuszność tej teorii.

 

Autor: SEMSTORM Sp. z o.o.

 

***

SEMSTORM dostarcza pełnego zbioru danych przydatnych do uruchomienia i prowadzenia kampanii SEO i PPC. Przeznaczony jest dla każdego, kto prowadzi działania w wyszukiwarkach. To baza istotnych informacji zarówno dla właścicieli sklepów, stron internetowych, jak i pozycjonerów czy agencji marketingowych. Właścicielem systemu jest SEMSTORM Sp. z o.o. powstała w 2013 roku. W tym samym roku spółka pozyskała dwóch inwestorów – Xevin Investments oraz Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości. Więcej informacji: https://pl.semstorm.com/

09 Październik 18 SEO

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt