Jak pozycjonować stronę w google.de?

23 marca 2021 SEO

Niemiecki rynek e-commerce jest bardzo perspektywiczny, dlatego wejście na niego może być dla firmy bardzo opłacalnym krokiem. Czy zajmując się SEO w Niemczech, należy podjąć takie same działania, jak prowadząc kampanię w Polsce? O czym należy pamiętać, pozycjonując serwis w google.de?

SEO w Niemczech – która wyszukiwarka?

W Polsce niekwestionowanym liderem rynku wyszukiwarek internetowych jest Google, które cieszy się zainteresowaniem ponad 90 proc. internautów. Nie inaczej wygląda to w Niemczech, gdzie podobny odsetek użytkowników korzysta z tego rozwiązania. Pozycjonowanie powinno się zatem skupić na dążeniu do spełnienia wymagań właśnie tej wyszukiwarki. Niemiecki rynek online jest dużo większy niż Polski – z internetu korzysta około 78 mln mieszkańców, z czego około 65 milionów robi zakupu w sieci. M.in. z tego powodu działania skierowane na ten kraj mogą przynieść znakomite wyniki. Tylko co zrobić, aby odnieść sukces? Czy pozycjonowanie strony w google.de różni się znacząco w stosunku do działań w google.pl?

Pozycjonowanie w Niemczech – o czym należy pamiętać?

Algorytm Google jest jeden, jednak należy zwrócić uwagę na pewne istotne kwestie, od których zależy powodzenie kampanii. Należy pamiętać o:

  • Korzystaniu z domeny .de – jeśli wystartujemy z rozszerzeniem .pl, to musimy się liczyć z tym, że o uzyskanie efektów w google.de będzie zdecydowanie trudniej. Wprawdzie w Google Search Console możemy ustawić ręcznie, że ofertę kierujemy do mieszkańców Niemiec, ale mimo wszystko lepiej korzystać z niemieckiego rozszerzenia krajowego. Kolejna kwestia – polska końcówka będzie mieć również wpływ na obniżenie konwersji, gdyż badania potwierdzają, że mieszkańcy tego kraju stawiają przede wszystkim na niemieckie marki.
  • Serwer w Niemczech – im maszyny hostingu znajdują się bliżej od docelowego odbiorcy, tym teoretycznie lepiej, gdyż wtedy strona może się ładować szybciej. Usługę serwerową można wykupić w polskiej firmie – ważne, aby była ona wydajna, a firma oferowała najnowsze rozwiązania technologiczne.
  • Słowa kluczowe – przede wszystkim należy pamiętać o poprawności językowej. Do wyszukiwania fraz można wykorzystać te same narzędzia, które znakomicie sprawdzają się w przypadku polskich stron. Chodzi m.in. o planer słów kluczowych w Google Ads, Keywordtool.io czy Ubersuggest. Optymalizacja powinna przebiegać na takich samych zasadach i obejmować m.in. title, nagłówki, opisy, nazwy zdjęć i nie tylko.
  • Link building – do naszej dyspozycji są katalogi, fora, a nawet systemy wymiany linkami, które jednak nie są najbezpieczniejszym źródłem odnośników. Najlepszym sposobem na zdobycie wartościowych linków są artykuły sponsorowane. Bazę wydawców znajdziemy np. tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Cały proces publikacji można dopełnić przez ten serwis.
  • Analizę konkurencji – wykorzystamy do tego rozwiązania, które sprawdzają się na rynku polskim, takie jak Majestic SEO, Ahrefs czy moz.com. Na tej podstawie przygotujemy strategię działań i ocenimy, jak wiele pracy nas czeka, aby wyprzedzić konkurencję. Weryfikacja stron innych firm działających w tej samej branży umożliwia także łatwe znalezienie wartościowych serwisów, w których można zdobyć linki.

SEO w Niemczech – podsumowanie

Rynek niemiecki jest bardzo rozwinięty i może być atrakcyjnym źródłem klientów. Należy się jednak przygotować na to, że pozycjonowanie strony w google.de stawia przed nami pewne dodatkowe wymagania. Bez problemów natomiast znajdziemy wysokiej jakości strony, na których zdobędziemy linki.

Artykuł partnera

23 marca 2021 SEO

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt