Niemiecki rynek e-commerce jest bardzo perspektywiczny, dlatego wejście na niego może być dla firmy bardzo opłacalnym krokiem. Czy zajmując się SEO w Niemczech, należy podjąć takie same działania, jak prowadząc kampanię w Polsce? O czym należy pamiętać, pozycjonując serwis w google.de?
SEO w Niemczech – która wyszukiwarka?
W Polsce niekwestionowanym liderem rynku wyszukiwarek internetowych jest Google, które cieszy się zainteresowaniem ponad 90 proc. internautów. Nie inaczej wygląda to w Niemczech, gdzie podobny odsetek użytkowników korzysta z tego rozwiązania. Pozycjonowanie powinno się zatem skupić na dążeniu do spełnienia wymagań właśnie tej wyszukiwarki. Niemiecki rynek online jest dużo większy niż Polski – z internetu korzysta około 78 mln mieszkańców, z czego około 65 milionów robi zakupu w sieci. M.in. z tego powodu działania skierowane na ten kraj mogą przynieść znakomite wyniki. Tylko co zrobić, aby odnieść sukces? Czy pozycjonowanie strony w google.de różni się znacząco w stosunku do działań w google.pl?
Pozycjonowanie w Niemczech – o czym należy pamiętać?
Algorytm Google jest jeden, jednak należy zwrócić uwagę na pewne istotne kwestie, od których zależy powodzenie kampanii. Należy pamiętać o:
- Korzystaniu z domeny .de – jeśli wystartujemy z rozszerzeniem .pl, to musimy się liczyć z tym, że o uzyskanie efektów w google.de będzie zdecydowanie trudniej. Wprawdzie w Google Search Console możemy ustawić ręcznie, że ofertę kierujemy do mieszkańców Niemiec, ale mimo wszystko lepiej korzystać z niemieckiego rozszerzenia krajowego. Kolejna kwestia – polska końcówka będzie mieć również wpływ na obniżenie konwersji, gdyż badania potwierdzają, że mieszkańcy tego kraju stawiają przede wszystkim na niemieckie marki.
- Serwer w Niemczech – im maszyny hostingu znajdują się bliżej od docelowego odbiorcy, tym teoretycznie lepiej, gdyż wtedy strona może się ładować szybciej. Usługę serwerową można wykupić w polskiej firmie – ważne, aby była ona wydajna, a firma oferowała najnowsze rozwiązania technologiczne.
- Słowa kluczowe – przede wszystkim należy pamiętać o poprawności językowej. Do wyszukiwania fraz można wykorzystać te same narzędzia, które znakomicie sprawdzają się w przypadku polskich stron. Chodzi m.in. o planer słów kluczowych w Google Ads, Keywordtool.io czy Ubersuggest. Optymalizacja powinna przebiegać na takich samych zasadach i obejmować m.in. title, nagłówki, opisy, nazwy zdjęć i nie tylko.
- Link building – do naszej dyspozycji są katalogi, fora, a nawet systemy wymiany linkami, które jednak nie są najbezpieczniejszym źródłem odnośników. Najlepszym sposobem na zdobycie wartościowych linków są artykuły sponsorowane. Bazę wydawców znajdziemy np. tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Cały proces publikacji można dopełnić przez ten serwis.
- Analizę konkurencji – wykorzystamy do tego rozwiązania, które sprawdzają się na rynku polskim, takie jak Majestic SEO, Ahrefs czy moz.com. Na tej podstawie przygotujemy strategię działań i ocenimy, jak wiele pracy nas czeka, aby wyprzedzić konkurencję. Weryfikacja stron innych firm działających w tej samej branży umożliwia także łatwe znalezienie wartościowych serwisów, w których można zdobyć linki.
SEO w Niemczech – podsumowanie
Rynek niemiecki jest bardzo rozwinięty i może być atrakcyjnym źródłem klientów. Należy się jednak przygotować na to, że pozycjonowanie strony w google.de stawia przed nami pewne dodatkowe wymagania. Bez problemów natomiast znajdziemy wysokiej jakości strony, na których zdobędziemy linki.
Artykuł partnera
Zostaw komentarz