Pozycjonowanie jest trudne. Nikt nie wie czy techniki, które działają obecnie, będą równie skuteczne za miesiąc czy rok. Wytyczne Google dla webmasterów co chwile się zmieniają i w dodatku nie są zbyt jasne. Przyjrzyjmy się doświadczeniom osób zajmujących się profesjonalnie pozycjonowaniem.
Idealny Internet
Zastanówmy się, czym może być idealny Internet, a w szczególności linki, które znajdują się w mediach elektronicznych. Jednym z najbardziej znanych medium jest Wikipedia. Możemy w niej znaleźć mnóstwo mocno rozbudowanych linków wewnętrznych, a także zewnętrznych, uzupełniających treść artykułu. Wydaje się, że jest to bardzo dobry wzór.
Treść linka ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony. Z tego powodu wiele firm zaczęło nadużywać tej formy promocji. Zaczęto tworzyć specjalne strony i artykuły powypychane linkami. Często te artykuły nie przedstawiały żadnej wartości merytorycznej i były wątpliwe pod kątem językowym.
Takie działanie nie ma jednak sensu i z pewnością nie przyczynia się do prób budowania idealnego, wysokiej jakości Internetu.
Nowe wymagania wobec działań SEO
Google regularnie dokonuje zmian w algorytmie modyfikując go tak, by zapobiec próbom manipulacji wynikami wyszukiwania. Mimo to, w dalszym ciągu mnóstwo pozycjonerów korzysta z tego typu wątpliwych technik. Coraz więcej firm pozycjonerskich stawia jednak na bezpieczniejsze techniki, które minimalizują ryzyko nagłych utrat pozycji.
W chwili obecnej ciężko określić, które techniki są w pełni legalne. Pewne jest jednak to, że na pewno nie te uprawiane przez pozycjonerów. Na szczęście pozycjonowanie coraz bardziej zaczyna opierać się na pracy nad treścią i budowaniem naturalnego ruchu. To już jest dobry kierunek.
Niestety coraz ciężej jest zaistnieć bezpłatnie w sieci.
Złe linki i dobre linki
Nie zawsze da się określić czy dany link jest dobry czy zły. Jeśli został on dodany przez admina strony, za darmo, to jest on naturalny. Nie zawsze jednak da się określić to na pierwszy rzut oka. Nikt przecież nie chwali się, czy wziął pieniądze za linkowanie. Google również się tego nie dowie. Jest za to w stanie ocenić na podstawie kilku parametrów, czy link wygląda na naturalny. Jest to jednak zbyt mało i w 2012 roku Google otworzył jednostkę, która ma za zadanie sprawdzać linki ręcznie.
Artykuły sponsorowane a SEO
Linki z artykułów sponsorowanych nie powinny się liczyć. Google dość krytycznie podchodzi do tego typu działań. Osoby chcące korzystać z tej praktyki powinny zwiększyć "naturalność" linków i dodawać je do strony w sposób przemyślany. Już sama publikacja może znacząco podnieść ilość naturalnych odwiedzin strony co pozytywnie obije się na pozycji w wyszukiwarce.
Artykuły eksperckie a SEO
Artykuły eksperckie są natomiast doskonałą formą reklamy. Muszą być jednak obiektywne i nie zawierać bezpośrednich treści reklamowych. Autorzy wpisów nie powinni dostawać za nie opłaty. Pisanie takich artykułów jest trudne, ale pozwala na znakomite budowanie marki.
Zostaw komentarz