Media społecznościowe znacząco usprawniają funkcjonowanie współczesnej firmy w sieci. Pozwalają na promowanie marki i pozyskiwanie nowych klientów, a tym samym przyczyniają się do wzrostu wskaźnika konwersji. Jak skutecznie rozpocząć kampanię Social Media i zaznaczyć swoją obecność w mediach społecznościowych?
Opracowanie strategii i wybór platformy
Rozpoczynając kampanię Social Media, należy przede wszystkim dokładnie opracować odpowiednią strategię. Aby obecność w mediach społecznościowych przynosiła oczekiwane efekty, poszczególne działania powinny opierać się na konkretnych celach. Zarówno zwiększenie liczby obserwujących, jak i poszerzanie świadomości marki wymaga podejmowania licznych aktywności. Kluczowy etap to identyfikacja oraz wybór platformy Social Media, która będzie najbardziej odpowiednia dla danej firmy.
Poszczególne rozwiązania różnią się zarówno mechaniką działania, jak i targetem użytkowników. Nie wszystkie platformy są uniwersalne. O ile studia fotograficzne lub kwiaciarnie mogą z powodzeniem promować się za pośrednictwem mediów wizualnych, mechanicy czy dentyści powinni raczej skupić się na prezentowaniu swoich kompetencji zawodowych oraz publikacji treści o wysokiej wartości merytorycznej.
Dopracowanie treści
Treści udostępniane w mediach społecznościowych zawsze powinny być wysokiej jakości. Muszą zawierać informacje wartościowe, unikalne lub informatywne dla klientów. Najczęściej przyjmują one formę artykułów, zdjęć oraz filmów, a także bezpośrednich postów dotyczących aktualnych promocji, nowości ofertowych oraz wiadomości na temat funkcjonowania marki.
Zawartość powinna być związana z firmą - zarówno pod względem wyznawanych przez nią wartości, jak i tematyki. Nowe treści najlepiej udostępniać stosunkowo często, przynajmniej raz w tygodniu, na wszystkich obsługiwanych platformach Social Media.
Kampania Social Media może być usprawniona poprzez narzędzia do multi-publikacji, które pozwalają na prezentowanie nowych treści jednocześnie na wszystkich oficjalnie prowadzonych kontach społecznościowych.
Kampania Social Media - analiza
Wpływ publikacji, a także reakcji klientów na efektywność kampanii warto systematycznie analizować. Już po kilku tygodniach można zbadać ilość opinii i komentarzy dotyczących firmy, częstotliwość jej wspomnienia na danej platformie społecznościowej czy liczbę osób obserwujących poszczególne konta, a nawet poziom popularności kuponów rabatowych.
Praktycznym i wygodnym narzędziem, dającym pełen wgląd do tych danych jest Google Analytics. Regularna analiza danych ma szczególne znaczenie w początkowych etapach kampanii. Pozwala bowiem sprawdzić, czy podejmowane aktywności faktycznie przynoszą oczekiwane efekty. Jeżeli wyniki obserwacji nie są satysfakcjonujące, trzeba zmodyfikować publikacje i ponowić starania.
Nie bez znaczenia pozostaje także zaangażowanie w interakcję z osobami obserwującymi profile. Systematyczne udzielanie odpowiedzi na komentarze daje użytkownikom znak, że firma poświęca sporo uwagi swojej społeczności.
Zostaw komentarz