Popularne jeszcze dwa lata temu schematyczne działania SEO zostały przez Google napiętnowane i przestały funkcjonować, przynosząc klientom więcej szkody aniżeli pożytku. Jeżeli jeszcze takowe stosujesz, warto od tego odejść i przyjrzeć się naszym rozwiązaniom, opartym o Content Marketing.
Inne aspekty nowego SEO
Przez 3 lata Google wprowadziło zmiany w algorytmach, a pozycjonowanie stało się trudniejsze i bardziej pracochłonne. Działania agencji SEO, próbujące podnieść widoczność strony klienta musiały zostać zmienione, a ci, którzy się do tego nie zastosowali i jedynie szkodzili klientom, przestali istnieć na rynku. Google narzuciło zmiany nakazujące podniesienie jakości treści strony docelowej i do niej prowadzących linków.
Nowe wymagania są zbieżne z praktykami Content Marketingu, a nowe sposoby rozliczenia agencji SEO z klientem, powodują powstawanie wartościowych treści, rzeczywiście rozwiązujących problemy i odpowiadających na pytania użytkowników.
Korzyści ze zmiany
Bezpieczeństwo dla klienta, mniej narażonego na kary od Google, występujące często przy rozliczeniach za pozycję, gdzie agencje SEO tanim kosztem próbowały osiągać jakikolwiek zarobek. Obecne rozliczenie za abonament daje płatność za konkretną działalność promocyjną.
Cykliczne działania Content Marketing powodują wzrosty rozpoznawalności marki, tworzenie tzw. długiego ogona i najważniejszych fraz oraz ruchu z kanałów direct, refferal i social.
Dodatkowe usługi abonamentowe
W modelu abonamentowym klient otrzymuje wgląd w pracę agencji oraz czekają na niego dodatkowe usługi:
- audyt SEO,
- stały nadzór nad optymalizacją strony,
- prowadzenie sekcji poradnikowej,
- prowadzenie profili social media,
- link building,
- analitykę ruchu na stronie,
- analitykę UX,
- marketing szeptany i automation,
- E-PR.
Czytelność modelu
Klient w modelu abonenckim płaci za konkretne działania, czyli rozliczenia roboczogodzin, płatne artykuły, czy za reklamę w social media i nie tylko to jest plusem.
3 powody dla których powinieneś skorzystać z abonamentu
1. Budowa „długiego ogona”
Dobrze zoptymalizowane teksty budują zw. długi ogon, czyli widoczność na frazy złożone z wielu członów, a nie tylko na główną. Google bardzo dobrze indeksuje wartościowe artykuły na stronach, a „długi ogon” nie tylko wspomaga, ale nawet powoduje większy ruch na stronie.
2. Zdobycie pozycji TOP 10 nawet przy najtrudniejszych frazach
Google ceni wartościowe treści, które odpowiadają na intencję użytkowników. Szczególnie wówczas, gdy ci wpisują w wyszukiwarkę trudne frazy.
3. Zdobycie wartościowych darmowych linków
Google zwraca się do właścicieli stron z prostymi wytycznymi, które mówią o tworzeniu wartościowych treści, aby ludzie sami zechcieli linkować do danej strony. I można polemizować z tym do woli, przyznając jednakże, że wartościowa treść daje duże szanse na „darmowe” linki. Stare sposoby optymalizowania „pod roboty”, takiej szansy nie dają.
Zostaw komentarz