Otwórz się na świat, czyli dziennikarstwo i komunikacja społeczna

19 marca 2019 Public Relations

Obecnie ludzie lubią być dobrze poinformowani i wiedzieć co dzieje się na świecie. Szukają danych na różne tematy w mediach takich jak: Internet, telewizja, radio czy prasa. Zależy im, by treści, które otrzymują, były prawdziwe, konkretne i przydatne. O stylu i formie przekazu decyduje charakter i problematyka opisywanego wydarzenia czy przedstawianego zagadnienia. Jednak bez względu na użyte medium, dziennikarz musi zawsze idealnie dopasować materiał do odbiorców. Aby nauczyć się tej profesji, należy wybrać studia dziennikarskie. Pomogą w rozbudzeniu ciekawości świata, podszlifują warsztat pisarski, montaż czy wpłyną na bezbłędne posługiwanie się technikami komunikacji.

Poznaj magię słowa na studiach dziennikarskich

Choć powszechne przysłowie mówi, że „mowa jest srebrem, a milczenie złotem”, to w przypadku studiów dziennikarskich niekoniecznie trzeba się z tym zgadzać. Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne wymaga wręcz nienagannej dykcji, umiejętności oratorskich i prezencji. Przyszły prezenter czy radiowiec powinien być świadomy brzmienia swojego głosu oraz wiedzieć, kiedy należy wziąć oddech. Milczenie natomiast przyda się dziennikarzom, którzy w przyszłości będą przeprowadzać wywiady bądź pisać artykuły, felietony czy recenzje. Umiejętność słuchania i wyłapywania szczegółów z rozmowy jest bowiem niezwykle cenna.

Gdzie warto studiować dziennikarstwo?

Bez względu na wybór specjalizacji, student, który zapisał się na studia dziennikarskie, musi znać techniki komunikacji. Takie przedmioty jak najnowsze środki komunikacji masowej czy Public Relations i komunikacja społeczna pomogą zrozumieć zasady pisowni, wymowy czy argumentowania. Również zajęcia z wiedzy o mediach, polityki i gospodarki kraju i świata, bądź umiejętności analityczne powinny znaleźć się w programie zajęć. Przykładowo Grupa Uczelni Vistula zadbała o to, by w planie zawarte były wyżej wymienione wykłady i ćwiczenia (program studiów na stronie www.vistula.edu.pl). Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na tej uczelni jest niezwykle popularnym kierunkiem właśnie ze względu na nowoczesne formy nauczania oraz wykwalifikowaną kadrę profesorów z bogatym doświadczeniem, którzy chętnie przekazują swoją wiedzę studentom.

Duże możliwości zatrudnienia po dziennikarstwie

Od paru lat słyszy się, że to osoby z umysłem ścisłym mają większe szanse na dobrą pracę i zarobki. Okazuje się to jednak krzywdzącym stereotypem. Na absolwentów studiów dziennikarskich czekają wakaty nie tylko w mediach, ale także w firmowych działach Public Relations, bądź sekcjach ds. marketingu. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna pomoże także tym, którzy myślą o karierze influencera w mediach społecznościowych. Studenci lubiący pisanie mogą zainteresować się zawodem copywritera albo posadą w agencjach reklamowych oraz interaktywnych.

Jak widać, studia dziennikarskie otwierają drzwi do szerokiego spektrum możliwości, rozwijają ciekawość świata, a także wpływają na prawidłowe posługiwanie się językiem i jego technikami. Warto zatem wybrać uczelnię, na której ów kierunek prowadzony jest na najwyższym poziomie.

 

Artykuł partnera

19 marca 2019 Public Relations

0 Komentarze

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt