Co to jest marketing szeptany?

12 Październik 18 Reklama & Marketing

Marketing szeptany to, z definicji, działanie marketingowe, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pomocą "spontanicznego" przekazu ustnego. Ten rodzaj marketingu ma na celu dotarcie wraz z promowanymi tekstami poprzez m.in. dyskusje toczone w internecie. Sposób jego prowadzenia może być zarówno jawny, jak i niejawny, do czego wykorzystuje się ambasadorów konkretnej marki, lub konta użytkowników (czasami fikcyjne).

Jakie są zadania marketingu szeptanego?

Głównymi zadaniami marketingu szeptanego są:

  • -tworzenie pozytywnych relacji klientów,
  • -wszczynanie dyskusji o produktach,
  • -wywoływanie pozytywnych opinii o produktach,
  • -tworzenie poczucie "opieki" poprzez pomoc przy oficjalnych problemach.

Poza głównymi zadaniami, ten rodzaj marketingu ma na celu promocję produktów czy usług, tworzenie ruchu na stronach, udostępniania linków (element SEO). Marketing szeptany, stosowany w sposób nieodpowiedni, może przynieść negatywne efekty.

Wymagania marketingu szeptanego

Nie można pomylić marketingu szeptanego z najzwyklejszym spamem. Przede wszystkim musimy posiadać historię "normalnych" postów na wybranych portalach. Dodatkowo nasze posty powinny zgadać się z tematyką forum, a udzielać się lepiej jest w istniejących już wątkach. Należy unikać udostępniania linków w sposób nachalny, musi to wyglądać naturalnie. Linkujemy wyłącznie informacje zgodne z tematyką postu, a naszym celem powinno być rzeczywiste pomaganie użytkownikom. Nie wolno także wprowadzać w błąd!

marketing szeptany

Jak zlecać marketing szeptany?

Im tańsza usługa, tym gorsza jest jej jakość. Lepiej zapłacić więcej, ale mieć pewność, że dodawane posty będą odpowiednie. Doświadczenie pokazuje, że 10 dobrych postów, które wyglądają na naturalne, umieszczane są w dobrych miejscach, dotyczą tematu i są poprawnie gramatycznie, a do tego są odpowiedziami na dyskusję tematyczną, kosztują od 25 do 80 złotych.

Najczęstsze grzechy szeptaczy to:

  • nie posługiwanie się poprawną polszczyzną,
  • nieznajomość produktu lub tematu,
  • dodawanie komercyjnych wątków zaraz po założeniu konta,
  • publikowanie postów na forach nieaktywnych,
  • zakładanie nowych wątków, zamiast wyszukanie odpowiednich miejsc do publikacji postów,
  • udostępnianie tych samych postów na wielu forach,
  • niespójność dziedziny z tematyką forum,
  • pisanie na forach od dawna zaspamowanych,
  • udostępniania postów na stronach, które odeszły w niepamięć (site=0),
  • dodawanie postów z linkami nofollow,
  • dodawanie postów na strony, do których Google nie ma dostępu.

Pomimo tego i tak opłaca się zlecać marketing szeptany na zewnątrz. Szeptacze z dużym doświadczeniem posiadają bogatą historię na różnych forach, mają odpowiednie wyczucie w pisaniu postów, a także robią to szybko i tanio.

12 Październik 18 Reklama & Marketing

Branża SEO - trendy 2018

Branża SEO jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin marketingu internetowego. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc webmasterzy muszą przystosowywać się do wytycznych Google, oraz coraz to nowszych algorytmów mających na celu polepszenia jakości i wiarygodności treści w sieci. Dzięki nam pozostaniesz na bieżąco ze zmianami w branży. 
 

Na co warto zwrócić uwagę przy budowie lub optymalizacji stron w obecnym roku:
 

1. Bezpieczne połączenie HTTPS 

2. Mobile First Index

3. User Expirience

4. Grafika i filmy na stronie

5. Przyspieszone działanie mobile AMP

6. Local SEO 

7. Direct Answers - Pozycja "0"

8. Wyszukiwanie głosowe 


Skuteczne działania SEO muszą wziąć pod uwagę szereg wymogów dyktowanych przez wyszukiwarkę. Intuicyjne strony, łatwe i czytelne dla usera, posiadające wartościowe i unikalne treści oraz zoptymalizowane grafiki na pewno odniosą powodzenie. Nie zapominajmy o szyfrującym certyfikacie SSL, który obniży współczynnik odrzuceń. Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg lokalny, pamiętaj o optymalizacji wizytówki swojej firmy w Google Maps. 

 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o Twojej stronie

Kontakt